admin@carabest.com

انواع کابینت های آشپزخانه و روش های نگهداری آن ها

بهترین جنس کابینت

انواع کابینت های آشپزخانه و روش های نگهداری آن ها

ارسالی توسط :cara |سپتامبر 1, 2019 | کابینت آشپزخانه
انواع کابینت های آشپزخانه و روش های نگهداری آن هاReviewed by کارابرتر on Sep 1Rating: 4.5کابینت آشپزخانهاولین نوع کابینت آشپزخانه که گسترش زیادی نیز در ابتدا داشتند کابینت های فلزی بودند. این دسته از کابینت ها امروزه دیگر جایگاهی ندارند و در یک طراحی مدرن و شیک امروزی جای خود را به کابینت های های گلاس ( High Gloss ) و لمینت ( کابینت های مات ) داده اند.

انواع کابینت آشپزخانه

اولین نوع کابینت آشپزخانه که گسترش زیادی نیز در ابتدا داشتند کابینت های فلزی بودند. این دسته از کابینت ها امروزه دیگر جایگاهی ندارند و در یک طراحی مدرن و شیک امروزی جای خود را به کابینت های های گلاس ( High Gloss ) و لمینت ( کابینت های مات ) داده اند.

دسته دیگر کابینت ها ؛کابینت های تمام چوب می باشند . قیمت نسبتا بالا و مدت زمان طولانی برای نصب این گونه کابینت ها باعث می شود که از خرید شان منصرف شوید ولی اگر زیبایی را ملاک قرار داده اید پس می توانید به سراغ این نوع کابینت بروید.

کابینت های ممبران: از دسته کابینت هایی است که هم بصورت کلاسیک و هم بصورت مدرن مورد استفاده قرار می گیرد البته زیبایی کابینت های تمام چوب را نخواهند داشت، این کابینت ها که برای تولید آن از چوب ام دی اف استفاده می شود بعد از حکاکی طرح روی آن با دستگاه سی ان سی، روکش 

کابینت های ام دی اف لمینت دسته دیگر کابینت آشپزخانه هستند که می توان گفت گسترش بسیار زیادی طی سالیان اخیر داشته اند.به علت بالا بودن طرح ها و رنگ های این مدل کابینت ها می توانید در هر دکوراسیونی از آن ها بهره مند شوید. گستره استفاده از این مواد به قدری زیاد است که در سایر بخش های خانه برای ساخت کمد دیواری،میز و صندلی نیز از این نوع چوب استفاده می شود.

 

کابینت آشپزخانه

حال اگر می خواهید کمی بیشتر به سمت زیبایی مدرن آشپزخانه خود بروید؛ کابینت های هایگلاس همان گزینه ایست که به دنبالش هستید. سطح براق و زیبای این نوع کابینت آشپزخانه باعث می شود تا تمیزی و زیبایی بیشتری در دید ببینند تجلی پیدا کند.

دسته آخر کابینت آشپزخانه مربوط به کابینت های لمینت می باشد. این مواد به صورت مصنوعی تولید شده و شرایط خاص نگهداری از کابینت های چوبی در مورد آن ها صادق می باشد. همچنین برای خرید آن ها نیز لازم به پرداخت هزینه زیادی نخواهید بود.

نوع دیگر که در کابینت های مدل ۲۰۱۹ بسیار به چشم می خورد کابینت های تلفیقی است، به این صورت که کابینت های هوایی های گلاس براق و کابینت های زمینی بصورت مات ( لمینت ) می باشد.

کدام جنس کابینت آشپزخانه بهتر است؟

مطمئنا از بین تمام موارد بالا حال دچار سردرگمی شده اید که کدام یک می تواند برای شما مناسب تر باشد. نکته ای که باید در نظر بگیرید انتظار شما از کابینت ها می باشد.آیا به دنبال زیبایی هستید؟ آیا می خواهید از فضایی محدود بیشتری استفاده را ببرید؟ و آیا به دنبال قیمتی مناسب هستید؟ این ها چیزهایی است که باید از قبل برایشان برنامه ریزی کرده باشید.

بهترین جنس کابینت

مزایاو معایب کابینت های تمام چوب:

این دسته از کابینت ها همان طور که پیش تر ذکر کردیم دارای بالاترین قیمت در بین انواع کابینت می باشد و کاملاً یک کار luxury ( لوکس ) محسوب می گردد، البته تولید کننده این نوع کابینت بسیار اهمیت دارد که از چوب مناسب و با کیفیت استفاده کند، رنگ آمیزی بصورت حرفه ای انجام شود و در آخر نکته بسیار مهم این است که اگر توجه کنید بسیاری از افراد طراحی بسیار ضعیفی برای این کارها انجام می دهند، در نتیجه طراحی شیک بسیار حائز اهمیت است.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه لمینت:

این نوع کابینت تنوع رنگ بالا به همراه مقاومت زیاد در برابر رطوبت و حرارت را دارا می باشد. تقریبا می توانید برای هر سبک از طراحی نیز به سراغ این نوع کابینت بروید. از نظر قیمت نیز نسبت به دیگر کابینت ها کمتر هستند البته از نظر زیبایی جلوه کارهای های گلاس را به شما نخواهد داد مگر اینکه بصورت تلفیقی از آن استفاده نمایید.

مزایا و معایب کابینت هایگلاس:

سطح براق و زیبای این کابینت ها می توانند بر جلوه آَشپزخانه شما بیفزایند ولی در عین حال مقاومت کمتری در برابر خط و خش دارند البته این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر از برندهای معتبری همچون هایگلاس AGT استفاده کنید مشکلی برای خط افتادگی نخواهید داشت .

انواع کابینت آشپزخانه

روش نگهداری از کابینت ها

حال که موفق شدید انتخاب نمایید که بهترین نوع کابینت برای منزل شما کدام است پس باید نحوه نگهداری از آن را نیز بلد باشید.

برای نمونه به بررسی نحوه نگهداری کابینت های ام دی اف که رایج ترین نوع کابینت آشپزخانه هستند می پردازیم. برای تمیز کردن این نوع کابینت آشپزخانه بهتر است از یک اسفنج مرطوب استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید نباید کابینت ها تماس طولانی مدتی با پارچه های خیس داشته باشند بخصوص در کابینت های تمام چوب در این صورت باعث آسیب به جدی به کابینت می شود، البته در کابینت های هایگلاس و ام دی اف این مسئله آنچنان حائز اهمیت نیست.همیشه درب های کابینت ها بسته نگهدارید.زیرا بخارات و گرما باعث آسیب به داخل بدنه کابینت می شود. همیشه سینک و اطراف آن را با دستمال خشک نمایید تا آب به مدت طولانی با کابینت آشپزخانه تماس نداشته باشد.

نگهداری از کابینت ها

نمونه کابینت های اجراء شده کارابرتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *