admin@carabest.com

سازه LSF

ویلا پیش ساخته

سازه LSF

ارسالی توسط :cara |نوامبر 9, 2017 | LSF
سازه LSFReviewed by کارابرتر on Nov 9Rating: 5.0مراحل ساخت ساختمان های پیش ساختهمراحل ساخت ساختمان های پیش ساخته در این مطلب برای درک بیشتر و دقیق تر شما قرار داده شده است تا اطلاعات مفیدی در رابطه به سازه های پیش ساخته ال اس اف دریافت کنید

مرحله اول – طراحی سازه LSF

ابتدا پلان اولیه سازه LSF (پلان معماری) طبق نظر و درخواست کارفرما با توجه به ویلایی بودن (فلت،دوبلکس،تریبلکس) یا در چند طبقه (آپارتمانی) تهیه و سپس طرح معماری تهیه شده با نرم افزارهای کامپیوتری اسکلت اصلی ساختمان (سازه) شامل تمامی دیتایل ها و محاسبات که شامل مقاومتهای باد ،برف ،زلزله و بارهای مختلف (زنده ،مرده) و رعایت فواصل ستون های باربر از هم، ضخامت ، عرض و نوع ستونها و تیر ها تعریف و جانمایی می گردد.


در این مرحله که تمامی محاسبات با نرم افزارها و مطابق استانداردهای مشخص انجام شده ، مسیر انتقال تمامی تاسیسات مکانیکال (آب گرم وسرد ) و برق نیز مشخص و در زمان تولید با دستگاههای مشخص پانچ و سوراخ می گردد. تمامی برشها و جای پیچها (اتصالات سازه ای ) در این مرحله طراحی و تعیین می شود.

طراحی سازه lsf

مرحله دوم – پی

شالوده مرسوم برای سیستم ساختمانی قاب سبک فولادی سرد نورد شده ( سازه LSF) از نوع نواری و یا در صورت لزوم شالوده
گسترده می باشد.
در ساختمان هایی که تراز کف ساختمان پائین تر از زمین طبیعی است می توان دیوارهای بتن مسلح را در پیرامون طبقه زیرزمین و نیز زیر تمامی دیوار های باربر داخلی اجرا نمود . باید توجه شود که سختی جانبی طبقه زیرین بتن آرمه باید حداقل ۱۰ برابر سختی جانبی سازه فولادی سردنورد شده فوقانی باشد و در این صورت می توان بخش های فولادی سبک و بتن آرمه را مستقل طراحی نمود.
ضروری است دقت لازم برای اجرای سطح بالایی شالوده به صورت تراز و بدون هر گونه نقص به منظور نصب دیوارهای باربر، به عمل آید . اگر به هر دلیل سطح بالایی تراز نباشد باید تمهیداتی برای ایجاد سطح باربر صاف بین ترک تحتانی یا ترک پیرامونی و شالوده در نظر گرفته شود . حداکثر فاصله قابل قبول سطح شالوده و ترک تحتانی دیوارهای باربر ۶٫۴ میلی متر می باشد که باید با قرار دادن صفحات باربر پر کننده یا اجرای گروت پرکننده سطح مسطح مورد نظر را ایجاد نمود.
هیچ یک از اعضاء قاب های فولادی سبک نباید در تماس مستقیم با زمین قرار گیرد و بدین منظور باید با تمهیداتی قاب در ارتفاع کافی بالای تراز زمین نصب شود.
باید از تماس مستقیم ترک تحتانی دیوار یا هر بخش دیگری از قاب بندی با بتن تازه جلوگیری شود . به طور مثال
می توان اطراف قطعه سرد نورد شده را با پوشش پلی اتیلن پوشش داد. ضوابط طرح و اجرای شالوده ها باید مطابق بخش مبحث نهم مقررات ملی ساختمان باشد. همچنین در این نوع فونداسیون قابلیت اجرای محل چاه ارت – لوله فاضلاب وسایر موارد دیده شده است.

مرحله سوم – اسکلت سازه LSF

الف ) دیوار: در سازه فولادی سبک، بار جانبی و بار ثقلی را دیوارها تحمل می کنند. دیوارها به صورت توخالی هستند و می توان این فاصله خالی را با بتن سبک یا فوم پلی استایرن پر کرد.
این دیوارها شامل دیوارهای باربر و دیوارهای غیرسازه ای می باشد. دو نوع روش اجرایی برای ساخت قاب بندی دیوارها در ساختمان وجود دارد . قاب بندی دیوارهای باربر را می توان در محل کارگاه مشروط بر ایجاد یک سطح تراز و شاسی کشی مناسب ساخت و سپس در جای دقیق بر پا داشت . روش دیگر، تولید پانل پیش ساخته در کارخانه است که در آن پیش سازی سقف ها، دیوارها و خرپاها به کمک میزهای مونتاژ انجام و پس از حمل به محل، عملیات نصب پانل های آماده انجام می شود. اجرای دیوارهای غیر باربر در هر دو روش می تواند بعد از اجرای دیوارهای باربر و سقف انجام شود.

ب ) سقف : سیستم سقف ساز ه ای شامل تیرچه، ترک پیرامونی، سخت کننده های جان، بست های تسمه ای، بست های انسجام دهنده و انواع پوشش از قبیل صفحات ساز ه ای چوبی، فولادی می باشد. همچنین کاربرد سقف های مرکب بتن و عرشه فولادی با رعایت ضوابط مربوط مجاز است.

ساخت خرپاهای سازه LSF
اعضای خرپای فولادی باید به طور دقیق برش خورده و به طرز مناسب به یکدیگر متصل شوند . بیشینه فضای خالی بین اعضای جان نباید بیش از ۱۲٫۷ میلی متر باشد . موقعیت اعضای یال خرپا ، جان خرپا و گر ه ها باید مطابق نقش ه ها اجرا شود.

ویلا پیش ساخته

مرحله چهارم – پوشش های خارجی وداخلی سقف – دیوار

ایزولاسیون

با استفاده از مرغوب ترین عایق های حرارتی و صوتی ساختمانی با روشهای روز دنیا در جداره های خارجی از تبادل حرارت و صدا جلوگیری می شود، این تکنیکها نه تنها قابلیت تطابق در هر اقلیم و شرایطی را دارا می باشد بلکه در صرفه جویی انرژی نیز نقش به سزایی دارد.
دیواره های خارجی
جهت جلوگیری از هر گونه اتلاف انرزی حرارتی و برودتی در ساختمان و در دیواره های خارجی از عایق پشم سنگ فشرده پالتی استفاده خواهد شد، که این بناها را در برابر سرما و گرما و رطوبت محیط ، کاملا عایق خواهد نمود. انواع عایقهای سرامیکی ،سرباره ،پلی استایرن ، پلی اتیلن، پلاستیک گزینه های مورد استفاده می باشند.

دیواره های داخلی

عایق جهت دیواره های داخلی از پلی استایرن به ضخامت cm 5 استفاده میشود.

مصالح پوششی

• پانل گچی (Gypsum Board)
• پانل سیمانی یا سمنت بورد (Cement Board) و جیپسوم بورد
• پانلهای چوبی و(Wooden Panel) MDF
در حال حاضر در اکثر قریب به اتفاق ساختمان‌های در حال ساخت، از مصالح سنتی (نظیر آجر، سفال، بلوک و غیره) به عنوان دیوار استفاده می‌شود که مشکلات اجرایی ومعایب خود را دارا هستند. در سازه‌های LSF علاوه بر امکان استفاده از مصالح سنتی به عنوان پوشش بیرونی، نوع دیگری از پوشش‌ها به عنوان پوشش داخلی استفاده می‌شود که عمدتاً شامل پانلهای گچی، پانلهای چوبی یا پانلهای فایبرسمنت است.
معرفی پانلهای فایبرسمنت
این پانلها بر روی سازه فلزی گالوانیزه نصب شده و نقش دیوار را در تمامی کاربردها (اعم از دیوار داخلی و خارجی، سقف داخلی و خارجی و غیره) بر عهده خواهند داشت. پانل های فایبر سمنت نسل جدیدی از مصالح ساختمانی است که طی دو دهه اخیر کاربرد گسترده‌ای یافته ودر سطوح داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت مکانیکی خوب و مقاومت بسیار عالی در برابر رطوبت، حشرات موذی و سایر عوامل مخرب باعث شده تا استفاده از این پانل‌ها روز به روز با استقبال بیشتری روبرو شود.

کاربردها

پارتیشن‌بندی داخلی،سقف کاذب،‌ پوشش دیوار خارجی، پوشش دیوار داخلی و سقف خارجی
ابعاد هر پانل: mm 1220× ۲۴۴۰ و یا سایر ابعاد مورد نیاز بصورت سفارشی
ضخامت : برای دیوارهایی که این پانل نقش دیواره خارجی اصلی را دارد ضخامتmm 8 بکار برده می شود.

ویژگیها
ویژگی برجسته این محصول خاصیت ضد حریق و نسوز بودن آن است. با استفاده از این محصول در دیوارها و پارتیشن بندی ها بالطبع اسکلت فلزی ساختمان در مقابل حریق ایمن می گردد.
• مقاوم در برابر رطوبت، حریق، ضربه، حشرات و مواد شیمیایی
• فاقد آزبست یا هرگونه مواد زیان‌آور
• عدم ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی
• نصب آسان ایمنی، پایداری، سبکی و دوام قابل توجه

پوشش های سقف و دیوار سازه LSF
a) کاغذ دیواری یا پوستر
b) رنگ
c) دیوارپوش
d) کاشی یا سنگ های آنتیک
e) کتیبه
پوشش های کف
a) پارکت
b) موکت
c) سنگ ، سرامیک و گرانیت
d) کفپوش

سازه LSFمرحله پنجم – تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

تاسیسات مکانیکی سازه LSF
اساس لوله های تاسیساتی با استفاده از سوپر پایپ و پی وی سی فشرده می باشد که در مقایسه با لوله های فلزی و چدنی از انعطاف و طول عمر بیشتری برخوردار می باشند . برای سیستم تهوبه مطبوع نیز می توان بسته به نظر کارفرما یا از پکیج و از سیستم تهویه مرکزی استفاده کرد.

تاسیسات الکتریکی سازه LSF
تاسیسات برقی شامل : ا سیم کشی –کلید –پریز- تابلو برق –چاه ارت – خط تلفن –کابل تلویزیون که در این نوع ساختمانها به راحتی میسر می باشد.
در این شیوه لوله های پلاستیکی از بالای سقف کاذب به میان فضای خالی دیوارها به محل قوطی ها که از پیش به وسیله پشت بندهای مخصوص در محل مورد نصب شده اند کشیده می شوند.

مرحله ششم – درب و پنجره
درب ها : استفاده از انواع درب ها از نوع MDF-HDF-UPVC – و آلومینیوم ضد حریق و ضد سرقت (چهارچوب درب ها از نوع فولاد با چوب می باشد).
پنجره : استفاده از انواع پنجره های UPVC و یا آلومینیومی با شیشه های تک جداره و دو جداره در ضخامت و ابعاد و اشکال مختلف

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *