admin@carabest.com

چرا به بازسازی ساختمان نیاز داریم

بازسازی ساختمان های قدیمی

چرا به بازسازی ساختمان نیاز داریم

ارسالی توسط :cara |سپتامبر 8, 2019 | بازسازی ساختمان
چرا به بازسازی ساختمان نیاز داریمReviewed by کارابرتر on Sep 8Rating: 5.0چرا به بازسازی ساختمان نیاز داریم؟با پیشرفت های علم تکنولوژی ؛سطح زندگی افراد یک جامعه نیز به همراه انتظاراتشان بالاتر می رود. همین امر باعث می شود تا بخواهید به سراغ داشتن وسایل جدید و مدرن تر بروید و حتی ممکن است به فکر بازسازی ساختمان خود نیز بیفتید. در ادامه می خواهیم راهنمایی های مهمی را در اجرای بازسازی ساختمان در اختیار شما قرار دهیم.

چرا بازسازی ساختمان؟

دلایل گوناگونی برای بازسازی ساختمان  وجود دارد.مطمئنا می دانید که هر چیزی یک عمر مفید دارد . زندگی کردن در یک ساختمان نیز همین طور است. پس از مدتی دیگر خانه شما کیفیت و استحکام قبل را نخواهد داشت و باید به فکر ایجاد تغییراتی در آن بیفتید. همچنین زندگی کردن در یک خانه قدیمی نیز می تواند بر روی احساس و روح شما تاثیرات منفی داشته باشد .تمام این دلایل باعث می شوند که بخواهید به سراغ بازسازی ساختمان خود بروید.

ابتدای کار بازسازی ساختمان کجاست؟

اگر شما می خواهید یک ملک قدیمی و به اصطلاح کلنگی را بازسازی کنید باید ابتدا به سراغ اخذ مجوز تعمیرات از شهرداری بروید بازسازی به چهار صورت انجام می پذیرد. روش اول بازسازی حفاظتی می باشد به این معنا که می خواهید بر روی مقاومت و استحکام منزل خود کار کرده و آن را ایمن کنید. نوع دیگر بازسازی سبکی ساختمان می باشد که برای بناهای تاریخی با رعایت اصول حفظ و مرمت آثار قدیمی استفاده می شود.پاک سازی سبکی نیز روش دیگری در بازسازی ساختمان است که بخش هایی از ساختمان که قدیمی شده اند بازسازی و بافت های فرسوده از بین می روند. در نهایت نیز بازسازی تکمیلی اتفاق می افتد.که به صورت کلی تمام بخش های باقی مانده بازسازی می شود.

بازسازی ساختمان های قدیمی

 

ابتدای کار بازسازی ساختمان کجاست؟

اگر شما می خواهید یک ملک قدیمی و به اصطلاح کلنگی را بازسازی کنید باید در صورت نیاز ابتدا به سراغ اخذ مجوز تعمیرات از شهرداری بروید بازسازی به چهار صورت انجام می پذیرد. روش اول بازسازی حفاظتی می باشد به این معنا که می خواهید بر روی مقاومت و استحکام منزل خود کار کرده و آن را ایمن کنید. نوع دیگر بازسازی سبکی ساختمان می باشد که برای بناهای تاریخی با رعایت اصول حفظ و مرمت آثار قدیمی استفاده می شود.پاک سازی سبکی نیز روش دیگری در بازسازی ساختمان است که بخش هایی از ساختمان که قدیمی شده اند بازسازی و بافت های فرسوده از بین می روند. در نهایت نیز بازسازی تکمیلی اتفاق می افتد.که به صورت کلی تمام بخش های باقی مانده بازسازی می شود.

بازسازی ساختمان

 

بازسازی یا نوسازی ساختمان؟

ممکن است برای شما نیز سوال شده باشد که آیا این دو واژه با یکدیگر متفاوت هستند؟بله . نوسازی مجموعه کارهایی است که بر روی یک خانه قدیمی انجام و آن را به طور کامل دگرگون می کند . در این بخش گروهی از افراد بر روی خانه کار کرده و از نمای بیرونی تا بخش های داخلی خانه را تغییر می دهند. بازسازی نیز تمرکز بیشتری بر روی افزایش پایداری ساختمان دارد و ممکن است تغییرات آن چنانی را در نمای ساختمان نبینید.همچنین در بازسازی ساختمان ،ساختمان تخریب نمی شود و سازه همان طور که هست ؛حفظ می شود.

"تفاوت

در چه مواردی نیاز به مجوز دارید؟ ( در صورت نیاز شما )

در واقع شهرداری برای بازسازی ساختمان یک پروتکل اجرایی دارد . شما نیز اگر می خواهید در چارچوب قانون عمل کنید و مجوز لازم از شهرداری دریافت نمایید باید بدانید که چه مواردی شامل اخذ مجوز می شود.

اگر قرار است راه پله ای را بازسازی نمایید و یا قصد دارید دیوار های داخلی را جا به جا کنید به شرط آنکه این دیوار ها به صورت باربر عمل می کنند . همچنین زمانی که بخواهید بخش هایی از ساختمان نظیر پارکینگ را حذف کنید باز هم نیازمند مجوز خواهید بود. به طور کلی هر عملی که باعث به هم خوردن ضوابط شهرسازی شود نیاز به مجوز دارد و بدون آن کار شما غیر قانونی خواهد بود. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید اگر بخواهید بدون مجوز شهرداری اقدام به بازسازی ساختمان نمایید جریمه شده و حتی ممکن است حقوق اکتساب ملک خود را نیز از دست بدهید.

مواردی در بازسازی ساختمان که نیاز به مجوز ندارد

  • تعمیرات مربوط به پشت بام (قیرگونی،تعمیر و یا تعویض شیروانی)
  • کف سازی و تعمیرات مربوط به زیرزمین و یا سایر طبقات
  • محوطه سازی در مجتمع های مسکونی که باعث حذف پارکینگ نشوند.
  • نقاشی و سفیدکاری
  • عملیات مربوط به حفر چاه فاضلاب
  • تعویض درب و پنجره منوط به عدم تغییر در نظام فنی و معماری ساختمان

حال بعد از بررسی اصول اولیه و همچنین نکاتی که باید درباره این کار بدانید این شما هستید که تصمیم نهایی در قبال نوسازی ساختمان خود را خواهید گرفت. ابتدا برای انجام هر کاری هزینه های مربوط را قبل از شروع بررسی نمایید . به خاطر داشته باشید قیمت مصالح و دستمزد ها طی چند ماه اخیر افزایش زیادی داشته است از همین  رو اولویت بندی درستی در انجام این کار داشته باشید.

بازسازی ساختمان

 

نمونه های بیشتر از بازسازی های کارابرتر را در اینجا ببینید

2 نظرات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *