admin@carabest.com

کاغذ دیواری مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟

ارسالی توسط :cara |سپتامبر 12, 2019 | کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

مدل های مختلفی از کاغذ دیواری وجود دارند که بسته به نیاز شما و همچنین مکانی که قرار است از آن ها استفاده نمایید ؛تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. اولین نوع کاغذ دیواری ها از جنس کاغذی می باشد . این نوع کاغذ بسیار نازک و غیر قابل شستشو می باشد و شاید بتوانید به مدت یک تا دو سال از آن ها استفاده نمایید.اگر بخواهید از این نوع کاغذ استفاده نمایید باید انتظار پاره شدن های سریع را داشته باشید برای همین نباید در مکان هایی که رفت و آمد زیاد در آن ها وجود دارد از این نوع کاغذ دیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری پی وی سی

کاغذ دیواری های پی وی سی و با روکش وینیل یکی از مستحکم ترین نوع کاغذ دیواری به شمار می روند که می توانید آن ها را بشویید. مدت دوام آن ها نیز چیزی حدود پنج سال می باشد . شما می توانید در بازار این نوع کاغذ را در ابعاد پنج متر و بزرگ شانزده متری پیدا کنید. به خاطر مقاومت بالا برای تمام مکان ها توصیه می شوند .

 

انواع کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری های نانو

نوع دیگری از کاغذ دیواری ها که با فناوری نانو نیز طراحی شده اند شبیه پی وی سی ها می باشند اما با قابلیت های نانو. مواد نانو بکار رفته در ساخت این نوع کاغذ ضد دوده و کثیفی می باشند. ویژگی ضد حساسیت زایی را نیز می توانید به این مواد اضافه نمایید . از همی نرو برای اتاق کودک می تواند بسیار مناسب باشد.البته به خاطر داشته باشید که قیمت بالاتری را نیز باید برای تکنولوژی به روز تر آن بپردازید.

کاغذ دیواری مخملی

در ساخت این نوع از کاغذ دیواری ها از الیاف مخملی پلاستیک و یا پارچه ای استفاده می شود که باعث زیبایی زیاد آن ها شده است. معمولا در یک دیوار به صورت تکی از این نوع استفاده می شود.البته بسته به سبک دکوراسیونی که می خواهید انواع مختلفی از این نوع کاغذ در بازار وجود دارد. از نظر قیمت نیز بسیار گران تر از کاغذ های معمولی می باشند.

 

 

نگهداری از کاغذ دیواری ها

همان طور که اشاره کردیم انواع مختلف کاغذ دیورای ها در بازار با برند های گوناگونی وجود دارند و هر یک از آن ها نیز برای نگهداری دارای شیوه ی خاص خود می باشند.

برای داشتن کاغذ دیواری هایی تمیز و زیبا به خاطر داشته باشید هر لکه ای را همان لحظه از روی آن ها پاکنید.هر چه از عمر لکه بگذرد بیشتر در الیاف آن فرو رفته و پاک شدن آن غیر ممکن می شود.

برای کاغذهایی که قابلیت شستشو دارند می توانید از محلول آب و صابون استفاده نمایید و همیشه آن ها را از پایین به سمت بالا تمیز کنید. بعد از لکه گیری با یک پارچه آبگیر آن را خشک نمایید. اگر از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنید پس از آن با آب نیز مجددا سطح آن را تمیز کنید .

هیچگاه از دستمال های بسیار خیس استفاده نکنید تا آب به پشت آن نفوذ نکند در این حالت ممکن است از روی دیوار بلند شود.

اگر می خواهید لکه های مداد رنگی را از روی کاغذ پاک کنید بهتر است ابتدا با یک پارچه آغشته شده به مایع تمیز کننده آن را پاک نمایید . پس از آن که رد مداد کمرنگ شد می توانید از یک مسواک و کمی خمیر دندان استفاده نمایید.

اگر می خواهید برای تغییر دکوراسیون کاغذ دیواری های قدیمی را کنده و مجددا با خرید wallpaper های جدید و بروز زیبایی به خانه خود ببخشید و از آن لذت ببرید.برای جلوگیری به آسیب رسیدن به دیوار ها می توانید این کار را با استفاده از بخار آب و یا خود آب انجام دهید. البته توصیه می کنیم برای اینکار از افراد خبره در این زمینه کمک بگیرید ( نصاب ها این کار را به درستی برای شما انجام خواهند داد ).

 

 

 

سه برند برتر سال ۲۰۲۰  در دنیا

Graham & Brown

Marimekko

Harlequin

برای مشاده برخی از کاتالوگ های کارابرتر به اینجا کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *